Кріплення подушки двигуна інструкція, ознаки несправності

Огляд особливостей кріплення різних двигунів

Гасіння вібрації, яка виходить від мотора – це основна роль подушки кріплення двигуна. Резинометаллическая конструкція, яку складають товста каучукова прошарок і сталевий корпус. Подушку ще називають опорою силового агрегату, а через схожість форми, іноді зустрічається назва «гітара». Найчастіше під капотом їх три, і вони крім підвищення комфорту при їзді, захищають силову установку від поштовхів і ударів під час руху по нашим дорогам.

Спочатку, опори були металевими, з їх допомогою жорстко фіксували мотор до кузова, проте з часом, з метою підвищення пружності кріплення, а також забезпечення еластичності підвісці, були додані гумові вставки. Саме такий вид вони мають і сьогодні.

Особливості кріплень різних двигунів

Залежно від автомобіля і технологічних його особливостей, силова установка може мати від трьох до п'яти подушок. Функція опор полягає в гасінні вібрації на холостих обертах, а також під час виходу мотора на максимальний рівень навантаження.

На автомобілях ВАЗ 2110, як правило, встановлюються резинометаллические подушки. Причому їх кількість безпосередньо залежить від кількості клапанів: для 8-клапанних передбачено 3 подушки (дві з боків і одна ззаду), а для 16-клаппаних «десяток» – 4 (дві бічні і 2 спереду: зверху і знизу).

В електромобілях, кріплення електродвигунів є три бюджетних подушки – ліва, права і центральна. На всіх машинах на електричній тязі їх кількість однаково.

На автомобілях КамАЗ двигун кріпиться на чотирьох опорах: по дві спереду і ззаду. Передні опори складаються з 2-х кронштейнів і гумовою подушки. Один кронштейн прикріплюється до кришки блоку, а другий до лонжерону рами. Кронштейни лівої і правої опор з'єднаний стяжкою.

На двигунах Рено Логан кріплення зовні нагадують гітару, виконану з гуми з металевими вставками. Подушок в Логаном три – з боків і знизу. Причому нижню не так просто і виявити, тому її часто плутають з іншими деталями. Щоб її розгледіти, необхідно підняти автомобіль або спуститися в оглядову яму.

На ВАЗ 2170 Пріора, як і на інших представників Волзького автозаводу, з ДВС, оснащеними 16-ю клапанами, встановлюються 4 гумових подушки. Передня і задня кріпляться через кронштейни на картері і двигуні. Вони передають вагу силової установки на кузов і обмежують його поздовжні переміщення. Права та ліва подушки встановлені з штангами, які обмежують поперчені переміщення мотора.

Пристрій і призначення опор двигуна

Як вже було сказано, подушки (вони ж кріплення захисту) двигуна, гасять вібрацію під час його роботи, а також надійно фіксують мотор. Назва «подушка» отримано не випадково, оскільки її призначення має повну відповідність з ним. Якщо заглянути в тлумачний словник Ожегова, опис слова «подушка» звучить так: опора чого-небудь, що приймає на себе тиск механізму. Основне завдання установки опор – це надійне кріплення і зведення до мінімуму будь-яких зсувів під час роботи. Крім того, завдяки подушкам і кронштейнів кріплення, двигун ізолюється від інших кузовних деталей, що надає автомобілю комфортні умови під час руху.

Кріплення двигуна бувають:

  1. Резинометалличні. Дві пластини з металу з гумовою подушкою між ними. Цей вид є найпоширенішим і бюджетним.
  2. Гідравлічні. Така конструкція є більш прогресивною. Вони здатні підлаштовуватися під різні показники оборотів мотора, ефективно гасять його деренчання, як на високих, так і на малих швидкостях. Гідравлічна подушка – це дві камери, а між ними мембрана. Камери заповнюються антифризом, в більш дорогих варіантах – спеціальною рідиною.Мембрана гасить незначні коливання (холостий або малий хід). Швидкісне деренчання усувається рідиною. Навіть найсильніша вібрація не вплине на роботу мотора через тиск в камерах, яке змінюється і переміщує рідина для підвищення жорсткості опори.

На відміну від гумово, гідравлічні подушки бувають трьох підвидів:

  • механічні – найпростіші, проте відмінно справляються зі своїми функціями;
  • електронні – дорожчі, автоматично змінюють характеристики рідини для більш ефективного виконання своїх завдань;
  • динамічні – найдорожчі подушки, в яких використовується магнітна рідина (металізована), яка змінює в'язкість через вплив магнітного поля і прекрасно адаптує опори в залежності від умов експлуатації.

Ознаки виходу з ладу подушок двигуна

Посилення вібрації мотора говорить про те, що необхідно звернути увагу на стан опор. При нормальному режимі роботи двигуна з'являється посилюється деренчання кузова, починають вібрувати рульова рейка, панель управління і педалі. Це і є ознаки того, що подушки прийшли в непридатність.

Пік вібрації, як правило, припадає на період запуску і вимикання двигуна. Якщо гумові подушки зносилися повністю, не виключена поява стуку, який викликаний тим, що елементи мотора стикаються з опором.

Для підтвердження припущення про знос подушок, необхідно запустити двигун, відкрити капот і провести візуальний огляд мотора і його опор, а також визначити ступінь вібрації шляхом прикладання до двигуна долоні.

Причини виходу з ладу опор можуть бути наступні:

  • вироблення ресурсу;
  • механічні та інші дії (наприклад, хімічно активних речовин і рідин);
  • вплив температурних перепадів;
  • втрата еластичності в зв'язку зі «старінням» гуми;

Як поміняти демпферні подушки двигуна ВАЗ 2110 і відео робочих процесів

Рекомендації щодо ресурсу роботи подушок і часу їх заміни в принципі немає, проте якщо несправність визначена, то затягувати процес заміни не слід. Вібрація та її наслідки крім погіршення комфорту може негативно вплинути на роботу коробки передач і безпосередньо двигуна.

Перш ніж приступати до ремонту, необхідно визначиться з тим, що буде замінено: тільки чи подушка, або опора в зборі. Якщо на металічних опорах пошкоджень не виявлено, її можна не чіпати, а замінити тільки демпферну подушку.

Заміна правої демпферного опори

Права опора ВАЗ 2110 змінюється наступним чином:

  1. Зняти ремінь генератора, злегка відкрутивши кріпильні болти (ключ на 13).
  2. Послабити натягувач і його болт-фіксатор.
  3. Піддомкратити машину з правого боку до відриву колеса від дорожнього покриття.
  4. Зняти кріплення опори (ключ на 15).
  5. Зняти кріплення подушки до лонжерону і кріпленню (13-й ключ і головка на 17).
  6. Зняти кронштейн правої опори і відкласти в сторону.
  7. Замінити подушку.

Заміна лівої демпферного опори

Покрокова інструкція заміни:

  1. Демонтувати захист двигуна.
  2. Поддомкрачиваніє автомобіля в районі коробки передач, причому між домкратом і днищем необхідно підкласти дерев'яний брусок. При цьому двигун підніметься і відкриє доступ до лівої подушці.
  3. За допомогою торцевої головки (№ 15) з воротком, провести демонтаж кріплення опорної шпильки.
  4. Звільнити обмежувач опори в верхньому положенні, опустити злегка домкрат – коробка трохи опускається і опорна шпилька легко знімається.
  5. Демонтувати кріплення кріплення до кузова (головка на 13 з воротком).
  6. Рухаючи подушку в напрямку двигуна, витягти її.
  7. Демонтувати нижній обмежувач опори.

Заміна задньої демпферного опори

Порядок заміни задньої подушки:

  1. Встановити домкрат під КПП, і підняти автомобіль.
  2. Демонтувати дві гайки кріплення до кузова (головка на 17).
  3. Зняти два кріплення від коробки і демонтувати опору (два ключа на 19).
  4. Зняти подушку з кронштейна (ключ № 19 і для зручності лещата).
  5. Витягнути болт.
  6. Зібрати в зворотному порядку.

Після заміни опор, необхідно запустити мотор, поспостерігати за його роботою і оцінити рівень вібрації. Якщо заміна подушок була проведена точно, вібрації або зовсім не виникне, або вона буде мінімальною.